Tým
Tým
Mgr. Petra Vykydalová Kupková
Jsem také maminkou tří dětí (dvě jsou již dospělé) a průvodkyní ve škole (učím češtinu a občanku u nejstarších dětí). S dětmi mě baví volná hra a otevřené diskuse, fascinuje mě jejich přirozená moudrost, která vyniká v respektujícím prostředí.
Ing. Alena Chalupová, MBA
Vzděláním a srdcem jsem stavařka. Stavím mosty, spojnice mezi dvěma opěrnými body, spojení, co vytváří synergie.
Mám ráda lidi, děti i dospělé. Mosty mezi lidmi jsou pro mě vztahy, spojnice založené na důvěře a respektu. Upřímně se zajímám o každého člověka, o jeho příběh, starosti i radosti, jsem připravena naslouchat a pomoct činem, slovem nebo objetím.
Jsem praktická, dávám přednost jednoduchým funkčním řešením. Mám ráda, když práce dává smysl. Všímám si detailů.
Stále se učím nové věci a hledám, jak je co nejlépe využít v životě. Přirozená je pro mě změna, která mě posouvá dopředu.
Mgr. Iveta Procházková
Provázet děti vzděláváním je pro mě velmi smysluplné a naplňující. Nejraději relaxuji v přírodě. Baví mě se toulat po horách, lukách a lesích a obdivovat krásu naší krajiny.
Kromě dlouhého koukání do nebe si ráda fyzicky zapracuji, sázím stromy, vášnivě pěstuji ovoce a zeleninu... a když mi zvířecí přátelé v mé velké zahradě něco nechají, tak uvařím něco dobrého a s potěšením si užiju společné stolování nebo jen tak skleničku vína s rodinou a přáteli.
Mgr. Iva Kratochvílová
Jsem spoluzakladatelka školy, průvodkyně dětí 1. trojročí a zároveň terapeutka, ve škole školní psycholožka (Sandtray, dětské koučování, Cesta).
Naplňuje mě a dává mi smysl podporovat děti v otevírání se do svého potenciálu, talentů a síly. Baví mě přispívat k rozvíjení a kultivování jejich tvořivost, stejně jako pohybu, intelektu, emoční inteligence i ducha. Mám radost ze společného objevování, miluju to být s dětmi “tady a teď” i chvíle, kdy se ukazuje jejich vnitřní moudrost.
Mám ráda rovnováhu mezi samotou, klidem, ponořením se do sebe a bytím ve společenství lidí, se kterými je mi dobře.
Je pro mě důležité propojení s přírodou a jejími rytmy, se svou rodinou. Laskavost. “Kořeny”. A také roztáhnutí pomyslných křídel ke své vlastní vnitřní svobodě.
Mgr. Markéta Straková
Miluju květiny, potůčky a studánky. Jsem ráda součástí procesu propojování lidí, proto učím angličtinu.
Communication beyond the borders is my focus.
Alice Svobodová
Říkají mi Líza. Mám ráda živé společenství, kde všichni mohou najít své místo a uplatnění, kde sounáležitost a respekt vytváří bezpečné prostředí pro všechny.
Vyučuji angličtinu už více jak dvacet let. Prošla jsem státním masokombinátem (rozuměj školou s více jak tisíci dětmi), střední odbornou školou, kde jsem studenty provázela k maturitě, pracuji i ve veřejných kurzech pro dospělé, ale nejvíc mne baví práce tady Na Radosti.
V jazyce preferuji schopnost porozumět a sdělit potřebné a dle toho také koncipuji hodiny převážně jako konverzační, akční a pokud možno pokaždé jiné. Gramatice se nevyhýbám, ale je u mne opravdu na druhé koleji.
Pokud nejsem k zastižení, najdete mne v mé zahradě. Pěstování zeleniny a květin, experimentování, pozorování a naslouchání zpěvu ptáků je pro mne neskutečně inspirativní a osvěžující. Často zde vymýšlím legrace do našich hodin. V zimě, když zrovna nelyžuji a neorganizuji lyžařské kurzy pro naše děti, se věnuji čtení a studiu. Učení a učení se něčemu novému mne provází den za dnem už pěknou řádku let.
Mgr. Denis Mitrović
Ahoj, jsem Denis. Věřím, že životní situace mohou, ale nemusí každodenně formovat hodnoty člověka. Proto respektuji skutečnost, že člověk se může změnit z dne na den. Stejně tak vnímám svět jako proměnlivé místo, které nás podporuje v učení se adaptovat na různé podněty.
Podle mého názoru jsou děti fascinující, mají obrovský potenciál přizpůsobit se tomu, co jim život přinese. Baví mě jim pomáhat a hledat cesty, které jsou jako šité na míru, aby mohly prožívat emoce spojené s touto cestou. To považuji za velkou hodnotu v mém životě. Často mě děti fascinují a inspirují, což mě motivuje v učení se a vyučování.
Vystudoval jsem bakalářský obor zaměřený na profesní předměty a praktickou přípravu v oblasti informatiky pro druhý stupeň základních škol a středních škol. V rámci svého magisterského studia jsem se věnoval andragogice a konkrétně neurodidaktice a její aplikaci.
Zaměřuji se na mozkově kompatibilní učení a snažím se aplikovat metody, které vyhovují potřebám dětského mozku. Je to složitá, ale zároveň velmi zajímavá oblast mého působení ve školství.
Mgr. Ivana Smrčková
Ráda cestuju a pozoruju svět kolem sebe. Především jsem ale maminka 4 dětí. Díky nim se ze mě stala trpělivá bytost, která věří, že děti ví, kdy a co se mají naučit a není třeba jim do toho zasahovat.
Život s dětmi je pro mě dobrodružství, neustále mě udivují tím, jak jsou moudré a odvážné. Fandím jim a moc jim přeju, aby mohly žít svůj vlastní život v radosti.
Bc. Tereza Dvořáková
Jsem nadšená sportovkyně, fotografka, knihomolka a milovnice přírody, proto mě můžete často potkat i mimo školu na hřišti nebo v trávě zkoumající živočichy.
Práce s dětmi je pro mě koníčkem i posláním, každý den je jiný a otevírá mi nové pohledy na svět, za které jsem nesmírně vděčná.
Dětem ve škole ukazuji a předávám nejen lásku k přírodě, sportu, matematice a jiným předmětům, ale také hodnoty, které sama považuji v životě za velice důležité jako je láska, upřímnost a respekt. Zkrátka se snažím být pro děti průvodkyní a učitelkou, kterou bych si sama v dětství přála mít.
Marta Smrčková
Jsem máma, „máma“ všech, s láskou a aktivně se starám o všechno, co kdo může potřebovat. Děti jsou pro mě středobodem všeho snažení. Všímám si detailů a snažím se perfektně odvádět práci. Někdy tím můžu jít ostatním „na nervy“.
Důležitá je pro mě spokojenost, nejen okolí, ale i moje. Spokojenost pro mě znamená žít tak, abychom neubližovali přírodě, zvířatům ani sobě navzájem. Spokojenost je život s humorem.
Svět vidím jako dokonalou věc, která mě neustále udivuje zdánlivou jednoduchostí. Baví mě pohyb v přírodě.
Linda Gregarová
Jsem maminka tří báječných dětí, které mne přivedly k tomu, že chci dětem zasvětit i svůj pracovní život.
Ve škole jsem oporou dětem, které ji potřebují. Podporuji jejich samostatnost, důvěru v sebe sama. Společně budujeme bezpečný prostor, kde mohou být sami sebou.
Sebedůvěra je téma, které mne osobně provází celý život a věřím, že je základem pro šťastný a spokojený život.
Děti mne inspirují, překvapují, učí. Poznávám díky nim sama sebe, ale zároveň mi otevírají cestu k dalšímu sebevzdělávání. Je to cesta, která mi dává smysl.
Dominika Hromádková
Práce ve škole mě inspiruje v osobním životě a také naopak. Neumím odpočívat a tak mě nejvíce dodává energii čas strávený na zahradě, pečení a také výletování a objevování nových míst v mém okolí.
Bc. Daria Kuncová
Jsem součástí administrativního týmu školy Na Radosti, kde mám možnost se neustále rozvíjet a být podporou pro naše průvodce, rodiče a žáky. Na práci mě baví především flexibilita a možnost spolupracovat v prostředí, které staví na respektu, vnitřní motivaci a vzájemné důvěře. Ráda přijímám nové výzvy a věřím, že důvěra a otevřená komunikace jsou klíčem k harmonickému fungování školy.
Miluji dlouhé procházky v lese, které mi přinášejí klid a propojení s přírodou. Největší radost mi však přináší čas strávený s mými dětmi, jejich radost a objevování světa je pro mě tou největší inspirací
Pavlína Nešťáková
Jsem milovnicí knih, joģy, a veškerého živého i sušeného kvítí. Je mi blízký svobodný přístup ke vzdělávání.
Věřím v děti, že jsou od přírody dobré a samy vědí, co je pro ně správné a kudy vede jejich cesta.
Dávám odvahu jít jejich vlastním směrem a nabízím pomocnou ruku, když o ni stojí.
Lukáš Štíbal
Jedinečnou školou na Radosti jsem byl požádán o pár slov o sobě. Vždycky jsem byl extrémně skromný, psát něco takového mi tedy působí četná duševní muka 🙂
Můj živůtek je naplněn především ušlechtilou zahálkou a prospěšnou disciplínou. Kráčím cestou co nejmenšího odporu, stejně jako voda. S velkou zápalkou a nadšením se věnuji cvičení čchi kungu, rád se dobře najím a taky vyspím. Jako správnej mnich, vyhledávám klidná místa a společnost. Často mám v ruce knihu, čtu si, přemýšlím a pěstuji lásku k moudrosti.
S dětmi to umím, jsem přirozeně empatický a přístupný. Dokážu být klaunem, ale i pevným a přísným průvodcem. Jdu příkladem a působím spíše nepřímo. Dávám volnost a prostor (někdy až moc). Harmonizuji a vyvažuji. Často jsem inspirován jejich světem.
Tohle není práce, ale (po)volání a já to zvládnu.
Neobičejně obyčejný *L*
Mgr. Marek Slaný
Jsem matematik, klarinetista. Dívám se na svět brýlemi filozofickými, početními i duchovními.
K dětem přistupuji s respektem, ohleduplností, vlídnou důsledností.
Zkomponoval a oddirigoval jsem vlastní skladbu pro osmdesátičlenný orchestr. Zapojuji se na dobrovolnických akcích Hnutí Brontosaurs, odpočinek hledám v knihách, lese nebo plaveckém bazénu.
Mgr. et Mgr. Eva Malá
Jsem bytost společenská, kreativní, empatická, dobrosrdečná a optimistická s touhou poznávat a předávat poznání dál. Ráda si posedím nad hrnkem dobré kávy a přečtu si knihu. Miluji historii a náš mateřský jazyk a jsem nesmírně vděčná za to, že mohu lásku pro tyto obory šířit mezi další generace.
Věřím, že kvalitní vzdělání je základem pro naplněný a smysluplný život. Jsem přesvědčená o tom, že každé dítě může objevit radost z nabývání nových poznatků a učení se novým věcem. Tato radost z učení a poznávání vyrůstá na vzájemném respektu, empatii a důvěře. To jsou hodnoty, které jsou pro mě velmi důležité, jak v osobním, tak v profesním životě.
Mgr. Zdeněk Novotný Bričkovský
MgA. Ondřej Mácha
Mgr. Jakub Žárský, Ph.D.
Studoval jsem biologii a ekologii na PřF JČU v Českých Budějovicích, na PřF UK v Praze a Universität Innsbruck na limnologickém ústavu. Mým zájmem o tyto oblasti přírodních věd se od mého dětství proplétal zájem o život. Zprvu v poměrně přístupné podobě, jakou je pozorování ptactva, později, na univerzitě, můj zájem přitáhly jednobuněčné řasy a mikrobi, jakožto zástupci živého, kteří svým způsobem testují jeho hranice. Jako extrémní případ tohoto zájmu lze chápat i moji službu v AZ AČR u výsadkového pluku v Chrudim.
V posledních 14 letech pravidelně navštěvuji různé oblasti Arktidy, kde je mým cílem přispívat k lepšímu poznání mikrobiálního života a jeho vlivu na fungování planety. Hlavním ohniskem mého zájmu v současnosti je mikrobiální produkce
metanu pod Grónským ledovým štítem a ekologie ledovcových řas, jako jedněch z nejbližších žijících příbuzných suchozemských rostlin. Vášeň pro arktický výzkum před lety strhla i moji ženu a bezmála tři roky jsme v osadě Longyearbyen na souostroví Svalbard (Špicberky) žili celá rodina. Moje žena se během tohoto pobytu zabývala sociální antropologií místní komunity. Se svou ženou a čtyřmi dětmi rád trávím čas venku. Ať už na zahradě nebo pohybem v krajině pěšky nebo na lyžích.
Ve výuce je pro mě velkým motorem možnost nechat protkávat učené poznatky z přírodopisu s názorným a praktickým fungováním světa, které spadá do každodenní zkušenosti člověka. Velmi rád se s dětmi pohybuji venku, kde přirozeně
přicházejí podněty pro to, na co upřít pozornost. Velkou radost mi přináší situace, kdy se společné pozorování přenese v dialog, ve kterém vidím, že se po malých krůčcích učíme na svět dívat novýma očima všichni. Vedle rozumového poznání vidím jako
úkol průvodce pěstovat v dětech schopnost žasnout.
V současné době pracuji pro školu Na Radosti externě a nárazově. Těším se ale, že s útlumem mé aktivity v armádě bude více prostoru pro to, abych se k výuce přírodopisu vrátil v pravidelném rytmu.
Mgr. Alena Přecechtělová
Studium speciální pedagogiky mě přes zkušenosti v sociálních službách, kde jsem získala pevné základy respektujícího přístupu k člověku, dovedlo až do školství. Na Radosti pomáhám dětem, které kvůli různým poruchám učení potřebují podpořit například v češtině nebo matice. Také jsem se teď nově s prvňáčky ponořila do výuky čtení a psaní pomocí metody Sfumato.
Poměrně nedávno jsem vyzkoušela první cirkusové disciplíny - od slackliny, přes acroyogu až po žonglování. Teď cirkusu věnuji docela dost volného času a díky jeho všestrannosti ho moc ráda využívám i při práci s dětmi.
A když se zrovna v parku nesnažím pochytat všechny kuželky nebo se naučit nový trik, najdete mě nejspíš přivázanou na laně na některé z vysočinských skalek.
Mgr. Jaroslava Šmídková
Bc. Hana Blahová
Jako mnozí z nás jsem se v dětském věku tak trochu chtěla stát učitelkou, přesněji řečeno učitelkou matematiky a tělocviku (ale také popelářkou a tankistkou). Nakonec jsem si k číslům našla úplně jinou cestu, a to skrze účetnictví. Mé dětské já se ozvalo znovu, když se postupně dvě z mých dětí staly žáky školy Na Radosti.
Jakmile se naskytla nabídka spolupráce v oblasti účetnictví, neváhala jsem. Jako účetní mohu žákům i vyučujícím umožnit co nejklidnější plavbu po moři poznání a pomáhat zdolat případné byrokratické překážky, se kterými se naše instituce hojně potkává.
Veronika Hrstková
Lenka Kocourková
Svůj volný čas trávím nejraději s rodinou a přáteli nebo sama s knihou v ruce. Ráda chodím do přírody a nevyhýbám se ani sportovním aktivitám. Nepohrdnu dobrým jídlem a jsem nadšenou chovatelkou zvířat. Mým velkým snem je mít zvířecí útulek. A v budoucnu bych ráda měla také velkou zahradu, kde bych pěstovala vlastní plodiny.
Práce ve škole mě baví především kvůli její různorodosti. Být pedagogem nebylo vždy mým vysněným povoláním. Časem jsem ale zjistila, že mě velmi těší seberozvoj a naplňuje mě, když mohu pomáhat v rozvoji druhým. V průběhu mé školní docházky jsem narazila jen na pár opravdu dobrých učitelů, i proto jsem se rozhodla jít touto cestou, protože věřím, že změna a pokrok jsou potřeba. Mám absolvované bakalářské studium na pedagogické fakultě v Liberci v oborech anglický a německý jazyk a nyní pokračuji v navazujícím magisterském studiu.
Adéla Mrňová
Jsem reprezentantka ve sportovní střelbě a sport mě provází od dětství. Věnuji se mu s nadšením a odhodláním, které mě vedou k mému snu-účasti na olympijských hrách. Pohyb a sport jsou pro mě nevyčerpatelným zdrojem energie a radosti. Když zrovna nesportuji, ráda cestuji a objevuji nové kultury i chutě z celého světa.
Svoji vášeň pro sport a hodnoty, které s ním souvisí - disciplínu, vytrvalost a spolupráci - bych ráda předávala i dětem. Sport pro mě není jen fyzickou aktivitou, ale i inspirací pro život, kterou bych chtěla sdílet a pomoci dětem objevovat jeho přínosy.